Kalandozás Görögországban

2017. szeptember 01. - SMIZEDIVAT by Chaby

gorogorszag_nyar_legszebb_helyek_greece_santorini_beach_legjobb_strand.png

Sokan kértétek, hogy meséljek bővebben a Görögországi nyaralásomról,és most elkészült a beszámolóm ami remélem nektek is kedvet csinál egy hasonló utazáshoz. Ha hiszitek, ha nem , még soha nem jártam Görögországban és nem szoktam ilyen kijelentéseket tenni, de évek óta ez volt a legszebb hely, amit meglátogattam. A Görög szigetekről rengeteg gyönyörű képet látni, de mi nem szerettünk volna egy kis szigeten leragadni,ezért döntöttünk úgy Istivel , hogy Krétát választjuk főhadiszállásul,mert onnan több szép sziget is könnyen megközelíthető.

A fővárosban Heraklionban szálltunk meg, ami egy nyüzsgő metropolisz telis-tele látnivalóval. Az egyik ilyen a kikötőben lévő erőd, amely a velencei időkből maradt fent és végtelen hosszan benyúlik a tengerbe. Egészen a végéig is el lehet jutni egy kiadós sétával. Az óváros telis-tele van kis üzletekkel, árusokkal,kávézókkal,éttermekkel, szökőkutas terekkel. Az élet igazán mégis éjszaka teljesedik ki, amikor rengeteg ember lepi el az utcákat. Görög estek és hajnalig tartó iszogatás ,beszélgetés annyira magával ragadó. Rájöttem, hogy nem szabad egy helyen leragadni illetve az idegenvezető is mondta, hogy érdemes a közeli városokba is ellátogatni. Rethymno , Malia a két legfelkapottabb városka,ahol még nagyobb az éjszakai élet.

De nekem mégis csak a közeli sziget, Santorini volt a szerelmem. Rengeteg képet nézegettem erről a mesebeli helyről az Instagramon és álmodoztam, hogy egyszer szuper lenne eljutni oda. Először neten akartuk megvenni a jegyeket a hajóra,de drágának találtuk és inkább Heraklionban keresgéltünk helyi utazási irodákat, amiből rengeteg volt. A helyi irodák komplett csomagot kínáltak, ami tartalmazta a transzfert és az idegenvezetést is és jobb áron volt a nethez képest.

Reggel 9órakor indult a 6 emeletes highspeed hajó (Hellenic Seaways-), és  220 km/óra sebességgel suhant a tengeren. Ez igencsak izgalmas élménynek számított. Kb 2óra múlva érkeztünk meg az Égei-tenger egyik leggyönyörűbb szigetére , Santorinire. A kikötőben várt ránk ( Athinios port) a transzfer busz, ami először Oía-ba vitt minket. Ez a sziget legészakibb csúcsán fekszik, és itt találhatóak a legikonikusabb helyszínek, melyek a képeslapokról ismerősek lehetnek. A kék kupolás templomok szerte a szigeten megtalálhatóak ,mivel a görögök nagyon vallásosak. Emellett a kilátás innen a legcsodálatosabb, ahogy kisétáltunk bármelyik kis mellékutca végére láthattuk a hegyoldalra épült hoteleket, fehér házikókat, szembe velünk pedig a kisebb szigeteket és a közlekedő luxushajókat a tengeren. Tényleg olyan, mint egy kis csodaország. Oia Kb.1órára van a kikötőtől így érdemes vagy szervezett úton menni, vagy kocsit bérelni, ha több napra jöttök. Bár van valami buszközlekedés, de nem nagyon találkoztunk ezzel, a két csodás városkán és néhány kisebb településen kívül a pusztaság van, a sikár vulkanikus sziklák. Nekem nagyon tetszett, hogy nem volt az a hatalmas tömeg, bár már felkészültem, hogy verekedni kell, ha fotózni szeretnék valamit. Csupán a keskeny főutcán voltak sokan, de mi 1-1 mellékutcán lesétáltunk a lépcsőkön, és ott nyugodtan lehetett fotózni a háttér pedig eszméletlen szép volt.  Sajnos sok időt nem tudtunk a napon tölteni,mert iszonyú hőség volt ( kalap kötelező) . Úgy éreztem 1-1 fotózás közben magam mintha sütőbe dugtam volna a fejemet. De ez hála a képeken nem látszik :).

Ezután Firába vittek minket, ami a szigeten a második legszebb hely. Kalderára(vulkáni szikla tetejére) épült városka  fekete vulkanikus sziklafalba vágott és,szorosan egymás mellé épült hófehér házikóival, barlanglakásaival, szűk kacskaringós utcáival és kék kupolás háztetőivel a világon az egyik legszebb főváros. A látvány innen is ámulatba ejtő. Július végén, amikor voltunk abszolút nem volt tömeg. Az emberek nyugodtan, kényelmesen sétálgattak, az üzletekben az eladók kedvesek voltak és az egész atmoszféra a nyugalmat árasztotta. Az üzletek ,éttermek árai itt sokkal magasabbak mint pl.: Krétán.

Ezután a szigeten lévő Kamari strandot is meglátogattuk, amely a világon geológiai szempontból  igencsak különlegesnek számít. Fekete homokos beach a vulkán kitörés következménye, bár nekem jobban bejönnek a fehér homokos strandok, egy ilyet is azért érdemes megnézni.

Abszolút felejthetetlen élményt nyújtott ez a mesebeli sziget, nem hiába hiszen a világon a Top 10 legszebb helyei közé sorolják. Bővebben az előző beszámolóban olvashattok még róla, ITT

turkizkek_tenger_chrissi_sziget_gorogorszag_csodalatos_legjobb_nyaralas.jpg

A következő úti cél, amit kinéztünk és mindenképpen el akartunk menni oda,az Európa legdélebbi lakatlan szigete,Chrissi Island. Egész napos program,így ismét kora reggel indultunk. Ezt is az utazási iroda látnivalói közül választottuk ki, ezért nagyon kényelmes volt az utazás. Reggel várt minket a transzfer busz a hotel bejáratánál és onnan indultunk a déli fekvésű Lerapetra városba, ahonnan hajóval mentünk tovább(kb.:1óra) Nem gondoltam volna, hogy a látvány valóban olyan csodálatos lesz, mint ahogy mesélte az idegenvezetőnk. Az állam leesett, amikor megláttam a hófehér homokos ,fehér cédrusokkal tarkított strandot és a kristálytiszta türkizkék vizet ; a kalózok szigete valóban karibi hangulatot nyújtott. Azért nem szabad megfeledkezni az afrikai melegről ezért mindenki a napernyők vagy a cédrusok árnyékába húzódott és élvezte a trópusi hangulatot. Szerencsére volt a táskámban egy behűtött Coca-Cola, ami segített átvészelni a kánikulát. Folyadékról és naptejről semmiképp nem szabad megfeledkezni, ha ide látogatnátok.

Délután 6kor indult vissza a hajó ,így szerencsére vacsoraidőre visszaértünk a hotelba.
chrissi_island_lakatlan_sziget_feher_homok_strand_white_beach.png

Tényleg érdemes Krétát körbejárni és mindennap más-más arcát felfedezni, mert tele van szuper helyekkel. Soha nem jártam Görögországba, de beleszerettem egy hét alatt. Ami még nagyon tetszett az Heraklion mellett lévő Agia Pelagia beach. Erre a szuper strandra véletlenül bukkantam, amikor szállást nézegettem a neten. A fővárosból 30 percre található ez az üdölőfalucska. Kiépített, lassan mélyülő homokos strandja egy kis öbölben húzódik meg. Engem a hatalmas sziklák vonzottak ahová kis keskeny ösvény vezet és a látvány fentről csodálatos. Itt sikerült snorkelingeznem, mert kevésbé hullámzott a víz és mivel kristálytiszta volt ezért jól látszott a vízalatti élővilág. A fényképezőgépem itt is velem volt, és rengeteg képet tudtam készíteni a víz felett és a víz alatt egyaránt. Ha ilyen extrém helyen jártok, ahol sziklák vannak és szeretnétek a víz alatt is fotózni, videózni akkor mindenképp az Olympus Tough ajánlom. Mivel teljesen vízálló és törésálló ezért kevésbé kell aggódni a sérülések miatt és jobban tudunk koncentrálni a fotókra. Ezen kívül nagyon elégedett vagyok a képek minőségével ezt ti is láthatjátok a végeredményből.

Görögország szigetvilága rengeteg meglepetést tartogat még, remélem jövőre visszajutok mert  a déli területeken még szívesen körülnéznék.

Üdv,

Ha tetszett a bejegyzés követhettek  FACEBOOKon |  INSTAGRAMon|

snorkeling_buvarkodas_nyaralas_greece_gorogorszag_legszebb_agia_pelagia_strand.jpg

greece_santorini_nyaralas_legszebb_olympus_tough_kristalytiszta_tenger.png

cocacolasmizedivat.jpgsnorkeling_buvarkodas_nyaralas_greece_gorogorszag_legszebb_agia_pelagia_kreta.png

A képek Olympus Tough  fényképezőgéppel készültek

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.