Ahogy már említettem több új rovatot is indítok a blogomon, többek között „Fashion Art” címmel is. Itt főképp olyan műalkotásokat, művészeket mutatok be, melyek valamilyen formában felhasználják a ’divatot’ művészetükben és nem utolsó sorban elnyerték tetszésemet.
„Szép az, ami érdek nélkül tetszik”
Immanuel Kant
A fenti idézetből is kiderül a szépség szubjektív, mindenki számára más és más. Ashkan Honarvar képzőművész fotómontázsain is valahol a szépség jelenik meg, de voltaképp a művész szemén keresztül.
Honarvar tagadhatatlanul elénk tárja a szépség elkerülhetetlen sorsát azáltal, hogy elfogadja az emberi ’természet’ sötétebb oldalait. Alkotásai középpontjában az emberi test áll, melyet szándékosan deformál, torzít. A kísérletezést,- vagy nevezzük egyszerűen operációnak - a divatmagazinokban pózoló modelleken végzi, melyekre különféle struktúrált formákat applikál. Átadva magát a formák, alakzatok szabadságának. A leghíresebb divatmárkák kampányfotói csupán eszközként szolgálnak a valóságtól elszakadni kívánt művésznek.
Ez a vizuális önkifejezés mutatja azt a gonoszságot, mely minden emberben benne van és csupán egy reflexió. A művészettörténetben több példát láthatunk szándékos emberi testrészek csonkítására vagy eltorzítására. Ha csak Picasso kubista szabdalására, Francis Bacon deviáns torzítására, Egon Schiele expresszív alakjaira vagy a kortárs Marina Abramovics ’önkínzó’ videóinstallációira gondolunk.
Egy szó mint száz, a montázsok nagyon is elgondolkodtatóak.