S.O.S kezelés száraz fejbőrre

S.O.S kezelés száraz fejbőrre

2016. április 13. - SMIZEDIVAT by Chaby

 

 

img_1886.png

Utóbbi időben észrevettem hogy gyakran száraz a bőröm, főleg a fejemen és szerettem volna megoldást találni rá. Sok mindent kipróbáltam,több-kevesebb sikerrel,és én is mint oly sokan, beleesem abba a hibába hogy nem tudok megragadni egy márkánál, egy terméknél,szeretek mindent kipróbálni. Végül hajgyógyászhoz fordultam,aki azon felül hogy komolyabban megvizsgálta a hajamat ,hosszasan el is beszélgetett velem és végül arra jutottunk hogy életmódbeli változtatásokra is van szükségem ugyanis egész egyszerűen ki van száradva a fejbőröm a sokféle vegyszertől és vissza kell állítani a egészséges működéshez szükséges PH értéket.

Sokat nyomozgattam és a legtöbb internetes oldal a zsíros haj problémájával foglalkozik,illetve ha valakinek a haja száraz,de hogy konkrétan mit tegyen valaki akinek egészséges a haja,csak a fejbőre száraz,azt nem is olyan könnyű kideríteni. És akkor el is jutottunk oda amiért ezt a cikket elkezdtem írni: elmesélem én mivel próbálkozom mostanában, mivel ápolom a fejbőröm,hátha van olyan akinek segíthetek néhány jó tanáccsal. Először is kerestem egy sampont ami kevés habzóanyagot tartalmaz,és nem szárítja tovább a bőrömet. Most gondolom nektek is eszetekbe jut az a kézenfekvő megoldás hogy BABASAMPON.Hát igen,kipróbáltam és ugyanúgy szárította mint bármely másik sampon.

 

Úgyhogy a következő ami a kezembe került az a Blousey a Lush-tól.Alig habzik,és gyakorlatilag olyan sűrű massza mint egy jófajta hajpakolás. Banánt,kakaóvajat,cupuavajat tartalmaz,amelyek ápolják a fejbőrt,a szegfűszegből,csillagánizsból,szegfűborsból készült főzet pedig egészségessé teszi a hámréteget.Ezenkívűl van benne rózsa,feketeribizli,rozmaring,borókabogyó,szóval nagyon meggyőző volt számomra,és az eredménnyel is elégedett vagyok.Az illata akár egy fűszeres karácsonyi koktél.

beauty-szaraz-fejbor-haj-.png

A hajmosást megelőzően szoktam egyfajta hajpakolást feltenni ami különböző növényi olajokból áll.Ebben szinte mindenki egyetértett akihez tanácsért fordultam.Beszereztem a legjobb csodaszereket melyek a piacon találhatóak,és elkészítettem a saját kis pakolásomat ami a következőket tartalmazza:

-kókuszolaj: (bioboltokban kapható) A benne található zsírsavak segítik a haj növekedését – (azaz elfogyasztani is ér a kókuszolajat), külsőleg alkalmazva inkább a haj fényességéhez járul hozzá. Az olaj ezen felül hidratálja a fejbőrödet, természetes segítség lehet a fejbőr egyes betegségei esetén- így például segíthet a korpás fejbőrön sőt, még a kopaszodás ütemét is lassíthatja, mivel általános ápolást ad mind a bőrödnek ,mind a hajadnak. Ezt egy kicsit fel kell melegíteni mielőtt a többi olajhoz keverjük.

-ricinusolaj:(patikákban kapható) A haj átlagosan egy centit nő havonta, ricinusolajjal ez akár két-három centi is lehet. Nagyon szép, puha és selymes lesz tőle a hajad. Mivel nagyon sűrű és nehéz kimosni ezért mindenképp ajánlatos más olajjal keverni.

-búzacsíra olaj :(Olívia Natural) A búzacsíra olaj értékes A-, B1-, B2-, B3-, B6-, D- és E-vitamin forrás, így kifejezetten jó hatással van a hajra. Az olaj könnyen felszívódik, ezért ideális a száraz, sérült haj kezelésére. A hámló fejbőrt pedig bőséges tápanyaggal látja el. A búzacsíra olaj hidratáló hatásáról is híres, részben pótolja is a haj elvesztett nedvességét, serkenti a növekedését, csökkenti vagy meg is állítja a hajhullást. Ha rendszeresen használod, sörényed ragyogóbb, élettel telibb lesz, mint valaha.

-mandulaolaj: (Olívia Natural) A mandula gazdag E-vitamin forrás, ezért bőrbarát tápanyag.A mandulaolajjal mindenféle hajprobléma jól kezelhető: a hajhullás, korpa, őszülés és az elvékonyodó haj is. A mandulaolaj használatával a haj selymes és fényes lesz.

-argánolaj:(Olívia Natural) A gyér, ritka hajat feléleszti az argán olajos kényeztetés.A vitaminok beépülnek a szálakba, és a hajhagymák tövébe, megakadályozzák a sérülést, töredezést. Az olajban lévő zsírsavak pedig rugalmassá teszik a szálakat, és haj tapintása nem válik zsírossá.Ez a legcsodásabb dolog amivel az utóbbi időben találkoztam:bárhová keni az ember csodákat művel.Puha és gyönyörű lesz a bőr,most már az arcomra is elkezdtem használni,de ez nem is férne bele ebbe a cikkbe...

Én egyenlő arányban kevertem őket össze és kb fél óráig hagytam a hajamon.Később úgy találtam hogy a sok olaj lecsoroghat a nyakamba,ezért hozzáadtam egy adag babatestápolót ami megköti. Ezt beletöltöttem egy pumpás flakonban,nyomtam egy kevés mézet is bele ami szintén remek mindenféle bőrproblémára, és rendszeresen alkalmazom minden hajmosás előtt.És végül is mi más használna a száraz fejbőrnek,mint rengeteg ápoló olaj?!

És még mindig nem ért véget a kezeléssorozat : mindezt a legvégén egy adag almaecetes vízzel öblítem le.Az almaecetről mindenhol csupa jót olvastam,leginkább azt hogy helyreállítja a fejbőr ph értékét,és fertőtlenít is.

A következő receptet találtam mindehhez : melegíts fel egy jó adag almaecetet és áztass bele különböző gyógynövényeket!Hagyd állni egy pár órát,vagy akár pár napot, és utána szűrd le,töltsd egy üvegbe,és remek hajöblítőt kapsz!Én csalánlevelet,akácvirágot,és nyírfalevelet áztattam bele.Ezek orvosolják a leginkább az én problémámat.


Ezt a főzetet el lehet tenni a szekrénybe,hajmosáskor egyszerűen egy evőkanállal belekeverni az utolsó öblítővízbe és kész is a tökélates haj és fejbőrápoló kúra. Nem kell félni,a szárítás után teljesen elillan az ecet csípős szaga.


Remélem mindez,egy kis kitartással 3 hónap alatt segíteni fog rajtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://smizedivat.blog.hu/api/trackback/id/tr828603716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.