#MaradjOtthon - Kreatív időtöltés home office idején

#MaradjOtthon - Kreatív időtöltés home office idején

2020. május 26. - SMIZEDIVAT by Chaby

 
000_wabi_sabi_style_home_decor_scandi_interior_design_haloszoba_skandinav_stilus_fekete_rattan_fa_boho_stilus_feher_padlo_festett_4.jpg

 Azt szokták mondani, hogy ha az élet citromot ad, készíts belőle limonádét! Az utóbbi hetekben sok más emberhez hasonlóan én is a lakás négy fala közé szorultam, és kicsit nehezen viseltem a bezártságot. Ezért úgy döntöttem, olyan dolgokra koncentrálok, melyek nemcsak nagyszerűen lefoglalnak, de hasznos, szép dolgok is születnek belőle. Ebből az elhatározásból jött létre a muskátliskert a balkonomon, a tökéletes rend a fürdőszobapolcaimon, illetve a színek szerint hajtogatott pólóim a gardróbszekrényemben.

Régóta tervezem, hogy egy-két dolgot átfestek a lakásban, ami nemcsak iszonyatosan nyugtató elfoglaltság számomra, de a kreativitásomat is tökéletesen kiélhetem általa. Az egyik ilyen dolog egy ütött-kopott mahagóni barna rattan szennyeskosár – a mahagóni nekem olyan, mint a vámpírnak a napfény –, a másik pedig három régi téglavörös színű agyagkaspó, amelyek egyáltalán nem illettek a lakás jelenlegi színvilágába.

Kicsit utánaolvastam a témának, és egy olyan festéket választottam, ami erre a célra a leginkább megfelelt. A Poli-Farbe Cellkolor Aqua zománcfesték nagyon jó minőségű, könnyen ecsetelhető, magas fedőképességű zománcfesték. Tetszett benne, hogy vizes bázisú, így nincs erős festékszaga, ami a szennyeskosárhoz pont tökéletes, illetve kültéren is használható, kiváló időjárásállóságú, ami a cserepek esetében fontos szempont.

maradj_otthon_festes_polifarbe_kolor_zomancfestek_otthondekor_lakasfelujitas_2.png

02_reszlet.png

A munkát a kaspók fehérre mázolásával kezdtem, és amíg az erkélyen száradtak, nekikezdtem a szennyeskosár feketére festésének. Kétféle ecsetet használtam a különböző felületekre: a kaspókhoz egy kisebbet, a kosár fonott felületére egy nagyobb, sűrűbb típust választottam, hogy a festéket a kisebb zugokba is alaposan fel tudjam hordani. Őszintén szólva meglepően könnyű volt a művelet, pedig féltem, hogy órákon át fog tartani. Már egy rétegben is szépen fedett a festék, végül mégis úgy döntöttem, hogy mindent duplán festek le a tökéletes végeredmény érdekében.

A képeken láthatjátok, hogy a lakásomban a fehér dominál, ezért nagy volt a kísértés, hogy a szennyeskosarat is erre a színre fessem le, végül a Wabi-sabi stílus jegyében a hollófekete szín mellett döntöttem. Azt hiszem, így sokkal karakteresebb lett, és nagyon jól illik a hálószobába, ahol a fehér mellett a fekete is fellelhető. Amikor megszáradt a festék, magam is meglepődtem, hogy olyan lett, mint egy vadonatúj bútordarab.

 

01_wabi_sabi_style_home_decor_scandi_interior_design_haloszoba_skandinav_stilus_fekete_rattan_fa_boho_stilus_1.jpg

wabi_sabi_style_home_decor_scandi_interior_design_haloszoba_skandinav_stilus_fekete_rattan_fa_boho_stilus_5.jpeg

wabi_sabi_style_home_decor_scandi_interior_design_haloszoba_skandinav_stilus_fekete_rattan_fa_boho_stilus_feher_padlo_festett_5.jpg

wabi_sabi_style_home_decor_scandi_interior_design_haloszoba_skandinav_stilus_fekete_rattan_fa_boho_stilus_4.jpeg

cserep_12.jpeg

A kaspók esetében úgy gondoltam, hogy adok a projektnek egy kis vidám csavart, így néhány szót festettem rájuk fekete színű zománcfestékkel. A felirat készítésénél azt tanácsolom, ne stresszeljétek túl, hogy nem lesz tökéletes, hiszen itt pont a szabad kézzel készült felirat adja meg a vidám, laza hangulatot.

Alkossatok Ti is valami szépet, láthatjátok, akár egy kaspó átszínezésével vagy egy régi bútor felújításával is változatosságot hozhatunk a hétköznapokba. Ha elbizonytalanodtok, látogassatok el a Poli-Farbe blogjára, ahol számtalan könnyedén elkészíthető DIY ötletet és megoldást találtok.

Kellemes időtöltést!

polifarbe_cell_kolor_zomancfestek_cserep_festes_scandi_design_virag_kert_eper_feher_kaspo_1.jpg

balkon_viragok_kreativ_megoldasok_polifarbe_cell_kolor_zomancfestek_cserep_festes_scandi_design_virag_kert_eper_feher_kaspo_2.jpg

polifarbe_cell_kolor_zomancfestek_cserep_festes_scandi_design_virag_kert_eper_feher_kaspo_erkely_balkon_viragok_menta_1.jpeg

polifarbe_cell_kolor_zomancfestek_cserep_festes_scandi_design_virag_kert_eper_feher_kaspo_maradj_otthon_mit_csinaljak_otthon_eper_balkon_erkelyen_1.jpg

A bejegyzés támogatója: Poli-Farbe Kft.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://smizedivat.blog.hu/api/trackback/id/tr2415640776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.