Karácsonyi dekoráció készítés

Karácsonyi dekoráció készítés

2020. december 18. - SMIZEDIVAT by Chaby

karacsonyi_dekoracio_toboz_aranyfestek_diy_egyszeru_otlet_fenyogally_polifarbe_festek_4.jpeg

Ahogy közeledik az év vége, a karácsony szelleme mindig a hatalmába kerít, és ilyenkor úgy érzem, muszáj alkotnom valami szépet. A dekorálás amúgy is a szenvedélyem, mert számomra felér egy terápiával. Nem gondolom feltétlenül, hogy az emberfia képes maga megoldani minden barkácsmunkát otthon a két puszta kezével, de vannak kivételek. Főleg, ha van kéznél minőségi, jól fedő festék, amellyel csodálatos karácsonyi dekorációt lehet készíteni.


Ebben az évben úgy döntöttem, hogy egy természet által inspirált asztali díszt készítek a nappaliba. A Városligetben, biciklizés közben gyűjtöttem néhány fenyőtobozt és pár elszáradt göcsörtös gallyat, ezek lettek a projektem fő alkotóelemei. Ezen kívül szükségem volt fehér és arany színű vízbázisú festékre és néhány papírszatyorra, amivel a padlót letakartam. Az ágakkal kezdtem a munkát: csak lazán lefestettem őket fehér színű Poli-Farbe Cellkolor Aqua selyemfényű zománcfestékkel, mert kissé rusztikus, elnagyolt eredményt szerettem volna. A vizes bázisú zománcfestékek előnye, hogy rendkívül gyorsan száradnak, és nincs kellemetlen festékszaguk, így bátran, a négy fal között is nekiláthatunk a dekorálásnak.

karacsonyi_dekoracio_toboz_aranyfestek_diy_egyszeru_otlet_fenyogally_polifarbe_festek_2.jpeg

karacsonyi_dekoracio_toboz_aranyfestek_diy_egyszeru_otlet_fenyogally_polifarbe_festek_2.png

karacsonyi_dekoracio_toboz_aranyfestek_diy_egyszeru_otlet_fenyogally_polifarbe_festek_3.jpeg

Következő lépésben a tobozokat festettem metáleffekt festékkel, amelyet szintén a Poli Farbe kínálatában találtam. Először használtam ezt a dekorfestéket, korábban láttam egy oldalon, hogy milyen eredményt lehet elérni a használatával, és teljesen elbűvölt.

A tobozokra a festéket egy vékonyabb ecset segítségével hordtam fel, hogy a nehezebben elérhető helyekre is jusson. Használtam egy közepes vastagságú ecset is, ugyanis némelyik toboz esetén csak a külső termőleveleket színeztem meg. Ne lepődjetek meg, amikor kibontjátok a festéket, mert egy kicsit „pudingszerű”, bézses masszát fogtok látni, de a végén egy tökéletesen csillogó arany színű felületet kaptok.

A tobozokat a radiátoron szárítottam meg – arra érdemes még figyelni, hogy ne hagyjátok túl sokáig rajta, mert a tobozok szétnyílhatnak a melegtől.

karacsonyi_dekoracio_toboz_aranyfestek_diy_egyszeru_otlet_fenyogally_polifarbe_festek_3.png

Az ágakat lazán egy vázába állítottam, és a csodás aranyozott tobozokat damillal aggattam fel rájuk, mintha csak egy karácsonyfát díszítenék.

Íme a végeredmény: egy kézzel készült, mégis látványos DIY dekoráció. Tényleg nem kell bonyolult, drága dolgokra gondolni, ahogy láthatjátok, igazán költséghatékony megoldást találtam ki!


Néhány toboz még a komódra is került, mert annyira szépek lettek, hogy hiba lett volna elrejteni őket.

Jó munkát és Dekorálásra fel!

 

karacsonyi_dekoracio_toboz_aranyfestek_diy_egyszeru_otlet_fenyogally_polifarbe_festek_1.jpeg

karacsonyi_dekoracio_toboz_aranyfestek_diy_egyszeru_otlet_fenyogally_polifarbe_festek_4.png

karacsonyi_dekoracio_toboz_aranyfestek_diy_egyszeru_otlet_fenyogally_polifarbe_festek_5.png

karacsonyi_dekoracio_toboz_aranyfestek_diy_egyszeru_otlet_fenyogally_polifarbe_festek_1.png

A bejegyzés támogatója: Poli-Farbe Kft.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://smizedivat.blog.hu/api/trackback/id/tr9016348640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.